پنجشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۹۰

اشتباه (WRONG)

دِپش مُد (به انگلیسی: Depeche Mode) نام گروه موزیک الکترونیک انگلیسی است که در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد. اعضای اصلی این گروه دِیّوّ گان (خواننده اصلی)، مارتین اِل گور (کیبرد، گیتار، خواننده، نویسنده آهنگ‌ها بعد از سال ۱۹۸۱)، اندرو فلچر (کیبرد) و وینس کلارک (کیبرد، نویسنده ارشد آهنگ‌ها سال ۸۱-۱۹۸۰) است. وینس کلارک پس از انتشار نخستین آلبوم در سال ۱۹۸۱ گروه را ترک کرد و به جای او آلن ویلدر (رهبر کیبرد، تولید کننده ۱۹۹۵-۱۹۸۲) آمد. ۰۰از وقتی که ویلدر گروه را ترک کرد، گان، گور و فلچر سه نفری به فعالیت ادامه دادند. دپش مد یکی از پرطرفدارترین گروه‌های موسیقی بریتانیاست. آن‌ها چهل و پنج آهنگ در جدول تک آهنگ‌های بریتانیا و ۱ آلبوم در بریتانیا و ایالات متحده و سراسر کشورهای اروپایی به عنوان بهترین تک آهنگ و آلبوم دارند. گروه دپش مد بیش از ۱۰۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته‌است که با تک آهنگ‌های این گروه بیش از ۱۴۰ میلیون می‌شود.دپچ مود موفق ترین گروه الکترونیک تاریخ است.
دپش مد در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. وقتی که وینس کلارک و اندرو فلچر تصمیم به تشکیل گروه گرفتند، ابتدا نام گروه No Romance in China بود، همراه با کلارک که خواننده/گیتاریست گروه بود و فلچر که موسیقی باس را اجرا می‌کرد.
هنگامی که گروه فعالیت خود را شروع کرد، گروه به دانیل میلر (یک نوازنده موسیقی الکترونیک و مؤسس "میوت رکوردز") نزدیک شد. او مایل بود برای معروف شدن کمپانی اش آهنگ‌های آنها را ضبط کند. در نتیجه، با گروه قرارداد بست و اولین تک آهنگ آنها «رؤیای من» نام گرفت که در دسامبر ۱۹۸۰ ضبط شد و در فوریهٔ ۱۹۸۱ منتشر شد. این تک آهنگ در جدول تک آهنگ‌های بریتانیا رتبهٔ ۵۷ را به دست آورد. این آهنگ گروه را تقویت کرد و دومین تک آهنگ آنها «زندگی جدید» نام گرفت. این آهنگ در جدول ۱۱ شد. سه ماه بعد، گروه آهنگ «فقط به اندازهٔ کافی به دست نمی‌آورند» را منتشر کرد. این تک آهنگ رتبهٔ ۱۰ و سپس رتبهٔ هشتم را کسب کرد. این تک آهنگ راهی را برای پیشرفت باز کرد و موفق شدند اولین آلبومشان را به نام "بگو و هجی کن" در نوامبر ۱۹۸۱ منتشر کنند و به رتبهٔ دهم در جدول آلبوم‌های بریتانیا برسند.

هیچ نظری موجود نیست: